måndag, september 11, 2006

Ute i Gårdsten än en gång

Jag har varit och kollat valsedlar och pratat med folk. Bland annat med någon som påstår att i Feministiskt initiativ har vi den västerländska kvinnans kolonialistiska synsätt. Jag kan inte prata för alla och nog finns det säkert många feminister som har det sättet att sy på världen även inom F!. Ändå vågar jag påstå att vår antirasistiska politik har gått över gränserna. Vi är många uttalade antirasister med ursprung i hela världen som är en garanti för vår politik. En kolonialistisk och imperialistisk politik skulle innebära att jag förråder mig själv, det kommer inte att hända. Samtidigt är jag mänskligt och kan missta mig, därför är det viktigt att ha många referens grupper och alltid återkomma till gräsrotten. Det kommer jag att göra med mandat eller utan.
Tillbaka från Gårdsten hamnade jag i samtal med en kvinna som berättade om hur knappt det är att leva på pensionen och vad saker och ting man vill göra kostar. Gå ut och fika eller lära sig lite engelska är rena lyxer.
Nu är jag hemma, slänger i mig lite mat för att gå ut än en gång. Där emellan har en journalist från en ny tidning ringt. Jag försökte få in hela vår politik, men han nöjde sig med hälften. Det gör inget, när vi får bestämma då ska vi ta helheten.Kram, Milka
Delete It