torsdag, september 14, 2006

Rösta en allt i allo till riksdagen

Vilken dag!!! Tur att jag har humor, inte alltid uppskattad, men idag ska alla valsedlar paketeras och adresseras. Vilken annan politiker gör allt detta? Vi gör allt. I morse steg jag upp ca 5.oo, svarade på en massa mail från olika personer, sedan åkte jag till Biskopsgården på skoldebatt, sedan till Valborg(vår finna valstugan), jag kände mig så trött att jag åkte hem med syfte att sova. 10 minuter hann jag slappna av då mitt barnbarn kom. Sista kopp kaffe bryggdes och jag började att paketera valsedlar. Som tur är kom Annika och på skyndade processen. 23 paket tog hon med sig, resterande 49 håller jag på att förbereda nu. Jag passade på och tittade på riksdagspolitikernas valparad på TV. De pratade om jämställdhet och det är skrattretande. På alla sätt försöker de med att bevisa att F! inte behövs och det är tvärtom, utan F! i riksdagen, i kommunerna, i landstingen, ingen jämställdhet och ingen antidiskriminerings politik, det är jag helt övertygad om.
Det som är oförlåtligt är mediernas attityd. Jag vill se två saker: en rejäl medie debatt och att riksdagsvalet och kommun fullmäktigevalet skils åt.
Vi gör vad vi kan, kampen är helt ojämställd och ojämlik, men vi har redan kommit lånt.
God natt om du ska sova. Kan du inte det, kom och hjälp till, natten är ännu ung och det finns massor att göra.
Efter valet tänker jag jobba för att skafa en bra lokal , en feminist borg där vi kan träffas och jobba tillsammans för ett bättre samhälle.