tisdag, september 26, 2006

Simma lugnt

Hej alla F!or.
Nu har jag skakat av mig tröttheten som samlades på mig under detta år av laddning och val kampanjande.Säkert att ni håller också på att hämta andningen. Vi gjorde ett jättejobb som jag skulle kunna beskriva på följande sätt:- Simpoolen var fylld inte bara av vatten utan av alla sorters småfiskar, valar och hajar. Det var en stor utmaning och vi var olika tränade och hade olika förutsättningar men ändå antog vi utmaningen och hoppade i. Vi dök i djupaste vattnet och konfronterades med små faror, de stora hajar visste att vi kunde slå de en och en, därför bestämde de sig för att undvika oss och skaka vattnet med sina svansar i hoppet att vi skulle drunkna. Jag har aldrig förut dykt så djupt, aldrig haft det så kul, aldrig lärt mig så mycket om vattnets botten och om stora och små hajar. Överhuvudtaget har jag förstått mig själv och världen utifrån en annan perspektiv, mycket breddare och känner mig tryggare i min feminsitiska övertygelse och jäkla stark.
Nu tar jag det lugnt, simmar i min egen takt, andas utan att anstränga mig,för att skaka av mig tröttheten och tänka igenom vad jag/vi har framför oss.Det finns mycket att göra. Personligen vill jag tacka oss alla för det vi gjorde,det som var lyckad och det som var mindre lyckad bör vi prata igenom för att dra lärdomar av och fortsätta framåt.
Tack till alla F!or och även till icke F!or som möjliggjorde våra första steg i livet.Nu får vi simma lugnt, förstärka oss genom organisering, folkbildning och överhuvudtaget genom att vara närvarande överallt med var röst och våra analyser.
En stor kram. Milka